Dobry sprzedawca powinien na każdym kroku interesować się klientem i jego potrzebami. Tylko w ten sposób można uzyskać zaufanie, które w biznesie procentuje.
Elegancki dres
Może wydawać się, że coś takiego jak elegancki dres absolutnie nie istnieje. To jednak nieprawda. Od jakiegoś czasu w sprzedaży pojawiło się mnóstwo eleganckich dresów, które mają stanowić kompromis pomiędzy niewygodnymi, eleganckimi ubraniami na spotkania biznesowe a dresami, które do tej pory były wyłącznie odzieżą sportową. Elegancki kobiecy dres można założyć na przykład do pracy, jeżeli pracodawca nie wymaga ubrania się na galowo każdego dnia. Takie dresy zazwyczaj występują w kolorach uznawanych za dość stonowane, neutralne. Często są to dresy czarne, szare, beżowe z domieszką koloru białego. W ten sposób można zachować pewien biznesowy wizerunek eleganckiej kobiety. Czy taki elegancki dres jest wygodny? Zadowolona klientki potwierdzają, że jak najbardziej. Zawsze warto przymierzyć komplet przed zakupem, aby zorientować się, czy na przykład rozmiar jest odpowiednio dobrany. Jeżeli zakup odbywa się przez Internet, trzeba polegać na tabeli rozmiarów dostępnej w sklepie internetowym. Im bardziej dokładnie sprzedawca poda wymiary sprzedawanych ubrań, tym niższe ryzyko zwrotów od klientów. W branży modowej zwroty są absolutnie normalne, ponieważ bardzo ciężko jest kupić pasującą odzież przez Internet. Oczywiście są takie osoby, dla których nie liczy się to, by ciuch leżał idealnie na sylwetce. Wystarczy, jeśli mniej więcej pasuje. Są jednak również perfekcjoniści, dla których idealne dopasowanie ubrania do sylwetki jest niesamowicie istotne. Takie osoby będą zwracały każdą sztukę ubrania, która nie spełni ich oczekiwań i nie będzie idealna. Dlatego też porządny sprzedawca powinien przed wysyłką produktu do klienta dokładnie ten produkt sprawdzić, przeprowadzić kontrolę jakości.
Kontrola jakości
Kontrola jakości to bardzo ważny dział w każdej firmie produkcyjnej. Kontrole jakości muszą być przeprowadzane na różnym etapie prac, aby w porę wyłapać wszystkie nieprawidłowości. Obowiązkowa musi być kontrola przed wysyłką odzieży do klienta. Raz utracone zaufanie bardzo trudno jest odzyskać. Najgorzej, jeżeli klient otrzyma nieodświeżoną odzież pochodzącą ze zwrotu od innego klienta. Takie sytuacje powinny być niedopuszczalne w dobrej firmie, która dba o klientów. Niestety, wiele można zarzucić klientom w tej materii. Według prawa można zwrócić tylko towar, który nie był użytkowany, towar, w których nie nosi żadnych śladów użytkowania. W praktyce jednak ludzie bardzo często zwracają ubrania, który nosili przez jakiś czas. Pojawiają się też ubrania poplamione, z brzydkim zapachem. Ludzie oddają ubrania nasiąknięte papierosami. Takie sytuacje są absolutnie niedopuszczalne, ale często mają miejsce i sprzedawca musi się z tym zmierzyć. Teoretycznie sprzedawca może obniżyć kwotę zwrotu, w praktyce jednak sprzedawcy boją się podejmować takie działanie, ponieważ na pewno otrzymają w Internecie negatywny komentarz, a taka negatywna opinia może odstraszyć kolejnych potencjalnych klientów. Damskie dresy szyte w polskich szwalniach są zazwyczaj produktami bardzo wysokiej jakości, bez trudu przechodzą kontrolę jakości. Warto zatem dać szansę takim produktom i zamówić dres damski z polskiej szwalni. Sprawdzenie finalnego produktu to jednak nie wszystko, ponieważ sprawdzone powinny być już materiały, z których rozpoczyna się życie. Kontrola jakości musi obejmować również wszelkie mniejsze elementy, guziki, zamki. Cały produkt musi być bez zarzutu, a kluczem do sukcesu jest zadbanie o każdy detal. Zwracają na to uwagę szczególnie klienci, którzy płacąc wysoką cenę oczekują jakości premium. Taki klient nie pozwoli sobie na lekceważenie. Jest w stanie zrobić wiele, aby zaszkodzić marce. Dlatego też należy szanować każdego klienta, ponieważ nigdy nie wiadomo, komu sprzedaje się towar. Dresy damskie sprzedają się dobrze, ale zawsze warto walczyć o większą sprzedaż i zapewnić coraz lepszą obsługę klientów.